سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اشاره: قطع غیرقانونی و ناجوانمردانه 1800 درخت مثمر در شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز، با هوشیاری آقای محمد قیومی دادستان محترم شهرستان نظرآباد و همراهی خبرنگاران بیدار و حساس به مسایل اجتماعی و زیست محیطیی، چند روزی است که در صدر اخبار خبرگزاری ها و پایگاه های خبری - تحلیلی قرار گرفته است. در ادامه، متن خبر «وب سایت تابناک البرز» و سیزده سایت دیگر را بخوانید. البته این اخبار، بخشی از بازتاب این رویداد ناگوار است. در ضمن، متن نامه آقای سیدجمال حسینی (عامل قطع درختان) و پاسخ نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» را هم اینجا بخوانید.  

 

فاجعه زیر گوش مسئولان نظرآباد / قطع شبانه بیش از 1800 درخت

به گزارش تابناک البرز: دو سال قبل در تعطیلات نوروز و زمانی که اکثر مردم استان البرز به مسافرت رفته بودند، ناگهان خبر رسید که چند هزار قطعه درخت در محوطه باغ سیب کرج قطع شده است. این خبر نگرانی‌ های زیادی را به دنبال داشت و در اعتراض بسیاری از مردم کرج چند روز مقابل باغ سیب تجمع کردند.نکته مهم در خبر فوق این بود که متولیان باغ سیب کرج از تعطیلی رسانه‌ ها و ادارات در ایام نوروز سوء استفاده کرده و نمی ‌دانستند که اعتراضات مردمی منجر به صدور حکم بازداشت متولی باغ از سوی دستگاه قضایی می‌ شود.        

حال امروز خبر رسید که همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مال یک باغ در شهرستان نظرآباد به اصطلاح خود همین ترفند را به کار برد و اقدام به قطع بیش از 1800 اصله درخت کرده است. این باغ حدود 13 هکتار وسعت داشته و از جمله مرغوب ‌ترین باغ‌ های نظرآباد است. در همان لحظات ابتدایی انتشار خبر، ‌مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تایید این خبر گفته بود که به تازگی یکی از باغداران شهرستان نظرآباد اقدام به قطع درختان حدود یک هکتار از یکی از باغات 13 هکتاری این شهرستان کرده است. اما تعداد واقعی درختان قطع شده این باغ هنوز مشخص نشده است.براساس اطلاعات خبرنگار تابناک و تماس وی با محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد،‌ مشخص شد که وی شخصاً و آن هم هنگام عزیمت به محل کار از قطع این درختان آگاه شده و اگر وی از محل عبور نمی ‌کرد و یا محل کارش در منطقه دیگری بود، معلوم نیست چه زمانی مسئولان نظرآباد از این فاجعه آگاه می‌ شدند. براساس اطلاعاتی که قیومی اعلام کرده است، تاکنون قطع بیش از یک 1800 اصله درخت در این باغ توسط مالک تایید شده است. به احتمال فراوان برای این فرد حکم بازداشت صادر خواهد شد. هنوز جزییات بیشتر این فاجعه زیست محیطی اعلام نشده است.

اخبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  ا روزنامه ایران ا وب سایت دادگستری استان البرز ا خبرگزاری مهر  ا خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  ا تابناک البرز  ا وب سایت نظر یک  ا وب سایت کرج رسا  ا وب سایت هادیان البرز ا وب سایت الف ا خبرگزاری مستقل محیط زیست ا روزنامه پیام آشنا  ا وب سایت صاحب خبر  ا شبکه خبری البرزا  


نوشته شده در  جمعه 94/8/8ساعت  11:27 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]